SOSW
  • Photo Title 1
  • Photo Title 2
  • Photo Title 3
  • Photo Title 4
  • Photo Title 5
Aktualności
Wspomnienie uroczystości Dnia Patrona 31 marca 2017 Drukuj Email

Wspomnienie uroczystości Dnia Patrona 31 marca 2017

 

 
Nowe Życie z Herbalife Drukuj Email

Zdrowa dieta i regularna aktywność fizyczna są głównymi czynnikami promującymi i pomagającymi utrzymać zdrowie przez całe życie.

Mogliśmy się o tym dowiedzieć w dniu 29 marca 2017r. na spotkaniu z przedstawicielem firmy Herbalife Panem Januszem, którymówił o zdrowym życiu z Herbalife, a także przeprowadził Test Wellness czyli analizę składu ciała. Jest to prosty test. Wystarczy wejść na wago-podobne urządzenie, wziąć do rąk dziwne pałki na sznurku i już za chwilkę wiemy dokładnie z czego i w jakim procencie zbudowane jest nasze ciało. Poznajemy takie dane jak zawartość tłuszczu, kości, mięśni w naszym organizmie, wiek metaboliczny, procent wody, metabolizm spoczynkowy itp.

Chętni na zbadanie składu swego ciała zostali też poinformowani jak postępować, aby poprawić parametry poszczególnych tkanek ciała. Najistotniejsze jest tu zdrowe jedzenie, które oznacza więcej niż tylko wybieranie odpowiednich dań - zdrowe jedzenie to także jedzenie właściwych rzeczy we właściwym czasie.

Poniżej prezentujemy siedem wskazówek jak "jeść zdrowo."

Jedz zdrowo po przebudzeniu. Jedz zdrowo po przebudzeniu. Nie musisz zaczynać śniadania tuż po otwarciu oczu, ale zjedzenie czegoś wcześnie rano jest bardzo ważne. Ci, którzy regularnie jedzą śniadania, lepiej kontrolują swoją wagę, podczas gdy Ci, którym zdarza się pominąć śniadanie, często jedzą zbyt dużo w czasie lunchu. Jeżeli nie jesteś w stanie zjeść zbyt dużo z rana, spróbuj miseczki owsianki z odrobiną Odżywki Białkowej, nieco świeżych owoców z łyżeczką serka wiejskiego lub jogurtu, albo koktajl białkowy składający się z Odżywki Białkowej, mleka i owoców.

Jedz zdrowo przed kupowaniem żywności. Jeżeli pójdziesz na zakupy odczuwając głód - wszystko będzie wyglądać smakowicie. Zjedz przed wyjściem Baton Proteinowy, owoc lub garstkę orzechów, a pokusa będzie mniejsza. Nie zapomnij o zrobieniu listy - i zrób wszystko, by się jej trzymać.

Jedz zdrowo jeśli chodzi o tłuszcze. Zdrowa dieta wymaga małych ilości tłuszczu, ale większość z nas je go zbyt dużo. Dodatkowo, niektóre tłuszcze, jak te występujące naturalnie w rybach, orzechach, oliwkach i awokado - są zdrowsze od innych. Zdrowe tłuszcze dodają smaku potrawom tak więc dodaj awokado lub orzechy do swojej sałatki, lub pokrop oliwą warzywa przygotowywane na parze.

Jedz zdrowo przed ćwiczeniami. Przed ćwiczeniami musisz nabrać energii - szczególnie jeśli ćwiczysz z samego rana. Jeżeli nie masz zbyt wiele czasu na jedzenie przed treningiem, najlepsze będą rzeczy łatwe do strawienia jak zupy czy jogurty. Jeżeli masz kilka godzin na trawienie przed rozpoczęciem ćwiczeń, zjedz normalny posiłek z dużą zawartością zdrowych węglowodanów - pełnoziarnisty chleb, brązowy ryż, makaron, owoce i warzywa - da Ci on siłę, by ćwiczyć dłużej.
Jedz zdrowo po ćwiczeniach. Po udanej sesji ćwiczeń, Twojemu organizmowi może brakować paliwa, więc staraj się zjeść coś około 30-45 minut po treningu. Twoje mięśnie potrzebują owoców, warzyw i produktów pełnoziarnistych, by odbudować swoje zapasy węglowodanów, a do tego nieco białka, by się zregenerować.

Jedz zdrowo kiedy jesz na mieście. W dzisiejszych czasach stołujemy się poza domem tak często, że przestało to być specjalną okazją, jak kiedyś. Kiedy wychodzisz coś zjeść, zwalcz pokusę zjedzenia zbyt dużo. Jeżeli starasz się zmniejszyć liczbę spożywanych kalorii, podziel się przystawką lub zamów dodatkową sałatkę. Możesz też w ogóle zrezygnować z przystawek z dużą ilością skrobi i podwoić ilość warzyw. Poproś o to, by sosy i dressingi były podane osobno, by dało się kontrolować ich ilość.

Jedz zdrowo w nocy. Wielu ludzi w ciągu dnia je mało albo w ogóle pomija posiłki, tylko po to by pożreć górę kalorii pomiędzy kolacją a pójściem spać. Niestety takie nocne jedzenie nie dostarcza energii, której mózg i mięśnie potrzebują w czasie dnia. Należy dążyć do równomiernego rozkładu kalorii w posiłkach i przekąskach w czasie całego dnia. Jeżeli przegryzanie po kolacji przekłada się u Ciebie w dodatkowe kilogramy, staraj się myć zęby tuż po kolacji - daj organizmowi do zrozumienia, że jedzenie jest już tego dnia skończone.

 
Spotkanie w Gminnej Bibliotece - Wielkanocne pisanki Drukuj Email

Malowanki, kraszanki, pisanki to ważny symbol Świąt Wielkanocnych. Grupa dziewcząt z naszej szkoły uczestniczyła w zajęciach w Gminnej Bibliotece w Olbięcinie, gdzie wspólnie po raz pierwszy wykonywaliśmy pisanki malując je woskiem pszczelim. 

 

 
Stół wielkanocny Drukuj Email

W dniu 5 kwietnia 2017r. tradycyjnie jak co roku przed świętami wielkanocnymi uczniowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej – kucharze i cukiernicy pod kierunkiem nauczycielek praktycznej nauki zawodu przygotowali stół z potrawami świątecznymi. Stół obfitował w typowe zakąski i wypieki. Dominowały jaja pod wieloma postaciami: jaja faszerowane różnymi farszami, „jaja sadzone”, „jaja myszki”, „jaja kurczaki”, sałatka wielowarzywna. Nie zabrakło tradycyjnego białego barszczu z jajkiem i kiełbasą oraz chrzanem. Ozdobnie prezentowały się marchewki z ciasta francuskiego nadziewane serem, roladki z wędliny z farszem serowym. Efektownym dopełnieniem i ozdobą były kolorowe mazurki, drożdżowe baby wielkanocne oraz keksy. Dekorację stanowiły baranki i zajączki biszkoptowo-tłuszczowe oraz lukrowane kruche jaja. Na degustację zaproszono Dyrekcję, nauczycieli i uczniów. Kucharze i cukiernicy poza przygotowaniem potraw sprawnie obsługiwali zaproszonych gości.

 

 
«PoczątekPoprzednia12345678910NastępnaOstatnie»

Strona 1 z 141
 

STOWARZYSZENIE